אנחנו העולם: שוק הביטוח המקומי מיישר קו

בין אם מדובר ב-Black Friday, ב-Cyber Monday או ב-Singles Day, המרחב הווירטואלי הפך כבר מזמן להיות חלק בלתי נפרד מהרגלי הצריכה היומיומיים שלנו. יתרה מזאת, בעיני רבים הוא כבר נתפס כאלטרנטיבת רכישה זולה ויעילה יותר מאשר המקבילה לו בעולם האמיתי.

אותם הדברים אמורים בהחלט גם בהקשר של ענף הביטוח, שכן בארצות הברית, בריטניה ובלא מעט מדינות מערביות נוספות, אחוז ניכר מהפעילות בענף זה מתנהל כיום באינטרנט. נתונים שפורסמו בשנים האחרונות בנושא מעידים כי השיטה הישירה פופולארית במיוחד בממלכה הבריטית, כאשר היא תופסת נתח שוק מכובד של מעל ל-70% מכלל המבוטחים בתחום הרכב (שנחשב לביטוח הפופולרי ביותר). גם בארצות הברית המספרים מדברים בעד עצמם עם נתח של למעלה מ-50% מהאוכלוסיה אשר מעדיפים לנהל את הביטוחים השונים שלהם ישירות מול חברות ביטוח, ללא תיווך סוכנים הגורמים לייקור העלות הסופית.

בשיטת הביטוח הישירה מתקיים קשר ישיר בין חברת הביטוח ובין הלקוח, הן בשלב מכירת הביטוח והן בשלב הפעלתו – כך הוא נהנה מגמישות מרבית, נוחות ואטרקטיביות מקסימלית במחיר. מי שנחשבים לחלוצי השיטה הישירה בביטוח הם הבריטים, אך עד מהרה שיטה זו התפשטה גם למדינות אחרות ברחבי הגלובוס כשהיא נתמכת ומשתכללת עם השנים הודות לקדמה הטכנולוגית.

במבט מקומי יש לשוק הביטוח בישראל היסטוריה מפוארת. מקצוע זה נחשב באופן מסורתי למכובד ויוקרתי ומספיק מבט על סוכני הביטוח הבולטים שעסקו בו לאורך ההיסטוריה שבתוכם ניתן למנות אישים בעלי שיעור קומה כמו מאיר דיזינגוף, שאול טשרניחובסקי וזאב ז'בוטינסקי כדי להבין עד כמה. גם בשנים האחרונות ניתן למצוא לא מעט שמות נוצצים בקרב סוכני הביטוח דוגמת הסופר אמנון ז'קונט וכוכבי העבר של מכבי תל אביב בכדורסל, טל ברודי ומיקי ברקוביץ. אולם אחרי שאבק הכוכבים מתפזר שיטת הביטוח המסורתית באמצעות סוכנים מתבררת כשיטת מכירה מיושנת ותלותית שהולכת ועוברת מן העולם.

בשני העשורים האחרונים שוק הביטוח בישראל עבר גם הוא שינוי משמעותי כאשר לצד חברות הביטוח המסורתיות שממשיכות לעצום את עיניהן נוכח המהפכה הדיגיטלית ולעודד את התלות בסוכן, קמו גם חברות ביטוח ישירות שבחסות השיפורים הטכנולוגיים המתמידים מקיימות קשר ישיר עם הלקוח בצורה יעילה ופשוטה, ללא מתווכים בדרך. ניתן כיום לערוך השוואת מחירים על מחירי הפוליסות השונות באתרים המיועדים לכך.

לשיטה הישירה לא מעט יתרונות:

  • פוליסות ביטוח בעלות אטרקטיבית: הערוץ הדיגיטלי הישיר מאפשר את ייעול תהליך הרכישה וגלגול הרווח לטובת הלקוח.
  • מידע פשוט וזמין: המידע הרב הקיים באתרי האינטרנט של החברות הישירות מוגש למבוטח על מגש כסף ובאופן ידידותי למשתמש. בכך נושא הביטוח שנתפס בעיני רבים כמסובך הופך לפשוט, בהיר וזמין. תם עידן סוכן הביטוח שמחזיק בכל הידע ומשתמש במונחים מסובכים על מנת להגביר את תלות המבוטחים בו.
  • חיסכון בזמן: רכישת ביטוח באופן ישיר חוסכת זמן יקר ופרוצדורות מייגעות ומתישות.
  • שירות יעיל ומהיר: חברות הפועלות בשיטה הישירה מעודדות תקשורת מרובת הערוצים (צ'אט שירותי באתר האינטרנט, מייל אישי, מוקד טלפוני ואפילו עמוד פייסבוק) דבר המאפשר קבלת מענה מהיר לכל שאלה או בקשה.
  • גמישות מרבית: החברות הישירות מאפשרות ללקוחות להתעדכן ולנהל את הפוליסה שלהם און-ליין בכל זמן נתון באמצעות האזור האישי שלהם באתר החברה.
  • טיפול ברגע האמת: חברות אלה משתמשות בכלים דיגיטליים גם לצורך מתן מענה גם הפעלת הביטוח בעזרת אפליקציות לאיסוף מידע בצורה מסודרת מהשטח, מוקד טיפול בתביעות שנותן מענה מהיר ומקצועי, התעדכנות און-ליין על מצב התביעה מכל מקום ובכל שעה והחזר כספי מהיר במיוחד.

כפי שכבר הבנתם, המהפכה הווירטואלית כבר כאן והיא טומנת בחובה כל כך הרבה יתרונות לאדם שחבל יהיה אם נתעקש להישאר מאחור ולא ננצל אותה לטובתנו. החוקרים באקדמיה מכנים תהליך זה בשם המפוצץ "דטרמיניזם טכנולוגי".

תחת קטגוריית: • השוואת מחירים   

קצת על המחבר:



RSSתגובות (0)

מעקב קישורים חוזרים

השאר תגובה




אם תרצה תמונה שתפורסם עם התגובה, לך לגראואטר.