רישוי רכב

כאשר אדם נוהג ברכב הוא מוכרח, על פי חוק, לשאת עמו רישוי רכב שהינו בתוקף. רישיון הרכב למעשה מאשר שהרכב רשאי להיות בכביש. רישוי הרכב בתוקף אך ורק לאחר שאגרת הרישוי שולמה לצד וכמובן שבתנאי שהרכב עבר בהצלחה את מבחן הכשירות התקופתי (מבחן זה מוכר בשמו העממי – טסט).

רישוי הרכב כולל בתוכו כל מיני נתונים על הרכב ועל ידי כך הוא בעצם מספק מידע מפורט ומהימן על הרכב. מידע זה מסייע לרוכש הרכב לדעת איזה רכב הוא רוכש. המידע שמופיע ברישיון רכב כולל בתוכו: מזגן, רמת גימור, תיבת הילוכים, מספר דלתות, כריות אוויר, ABS וכן הלאה. מעבר לכך, רישוי הרכב כולל בתוכו גם "ברקוד" אשר מספק למכון הרישוי את כל המידע שהוא זקוק לו על הרכב בעת המבחן השנתי (הטסט).

מידע נוסף אודות רישוי רכב

מהתאריך ה- 9.1.2007 הותאמו דרגות ברישוי רכב במדינת ישראל לדרגות השונות שנהוגות באירופה. התאמת הדרגות ברישוי הרכב מאפשרת, בין השאר, יבוא של כלי רכב ללא כל צורך בהתאמות או בשינויים. כמו כן, על ידי התאמה זו ברישוי רכב ניתן לקבל מידע ברור ופשוט על כל סוגי הרכב לצד הדרגות שלהם.

החל מ- 1/2007 נרשמים כלי הרכב ברישוי הרכב באופן הבא: סוג הרכב – אות באנגלית וספרה, כמו למשל: M1, N1 וכן הלאה. מעבר לכך, נרשם ברישיון גם סוג הרכב במילים, דבר שהיה נהוג עד כה. חלק מההגדרות וסוגי הרכב שהופיעו עד כה ברישיון רכב תוקנו כשלדוגמה, המילים "דו שימושי" אינן נרשמות יותר ברישיון הרכב. כיום נרשם ברישיון סוג הרישיון הנהיגה שמתאים לנהיגה ברכב.

מכון טכנו-טסט מתמחה בכל בדיקות הרכב – כנסו לאתר לקבלת הצעת מחיר.

חשיבות רישיון הרכב

כאמור, כל כלי רכב ממונע חייב ברישוי רכב שנתי שנועד לבדוק האם הרכב אכן כשיר לעמוד על הכביש. רכב שגילו מעל כ- 15 שנה מוכרח לעבור טסט פעמיים בשנה. הבדיקה על מנת לקבל את רישיון הרכב כוללת בתוכה, בין היתר, בדיקות שונות כמו לדוגמא: בלם חנייה (בדיקה זו נועדה לבדוק האם הרכב בולם בצורה מוחלטת ואיננו מהווה סכנה בזמן חנייה), מערכת היגוי (האם קיים חופשה תנועה של המערכת, נזילות שמן הידרוליות וכן הלאה).

כמו כן, בדיקות נוספות שנעשות במהלך הטסט על מנת לקבל את רישוי הרכב הן בדיקות של מגבי הרכב (לבדוק האם הם תקינים ולא יבשים), בדיקה של הבלמים (מטרת הבדיקה היא לוודא שהבלמים עוצרים בזמן ובכלל, בדיקה של בלמים קדמיים ואחוריים), בדיקה של מערכת תאורה (אורות חנייה, אורות דרך, אורות רוורס) ועוד בדיקות נוספות. כאמור, אם הרכב כשיר לעמוד על הכביש, הוא יקבל רישיון רכב, במידה ולא, יאלץ בעל הרכב לתקן את התקלות ולחזור לביצוע טסט נוסף.

תחת קטגוריית: • ביטוח רכב   

קצת על המחבר:



RSSתגובות (0)

מעקב קישורים חוזרים

לא ניתן להגיב.